Przejdź do treści

Program

BLOK
Innowacyjne modele biznesowe

  1. Szkolenie integracyjne

Pierwszym kursem w ramach MBA for Startups jest wyjazdowe szkolenie integracyjne. Jego Celem jest zintegrowanie grupy i nauczenie współpracy w zespołach.

2. Tworzenie i testowanie modeli biznesowych

Celem zajęć jest wypracowanie koncepcji innowacyjnego rozwiązania, które mogłoby być wprowadzone na rynek. Każdy blok zajęć wprowadzać będzie uczestników w kolejny obszar tworzenia i rozwoju nowego biznesu począwszy od zdefiniowania wstępnych hipotez i kierunków działania, poprzez wypracowanie wstępnych koncepcji, analizę potrzeb i ich priorytetyzację, tworzenie i testowanie pomysłów na rozwiązanie, aż do opracowania konkretnego modelu biznesowego, wraz z tzw. „business case” oraz planem wdrożenia.

3. Nowe technologie w biznesie

W trakcie kursu uczestnicy i uczestniczki poznają wpływ technologii i nowych trendów technologicznych na przedsiębiorstwa. Ćwiczą proces ich wdrażania oraz rozpoznają mechanizmy związane z transformacją cyfrową.

4. Skalowanie biznesu

 

BLOK
Kompetencje osobiste przedsiębiorcy

  1. Negocjacje

    To zajęcia nastawione przede wszystkim na negocjacje z potencjalnymi inwestorami i partnerami biznesowymi.

    2. Networking

    Kurs koncentruje się na budowaniu i utrzymywaniu profesjonalnych relacji w różnych kontekstach, takich jak biznes, przemysł i społeczności zawodowe. Uczestnicy poznają zasady skutecznego networkingu, strategie budowania marki osobistej oraz techniki nawiązywania i pielęgnowania kontaktów.

    3. Design Thinking

    Celem kursu jest dostarczenie wiedzy i umiejętności w zakresie Design Thinking - metody twórczego rozwiązywania problemów – w szczególności zapoznawanie z podejściem do tworzenia nowych produktów i usług w oparciu o głębokie zrozumienie problemów i potrzeb użytkowników.

4. Business Research Methods

Celem zajęć jest zapoznanie słuchaczy z podstawowymi metodami badań biznesowych oraz ich zastosowaniem w procesie podejmowania decyzji biznesowych, w szczególności w dynamicznym środowisku startupów.

5. Wystąpienia publiczne/ Storytelling

Kurs ma na celu rozwijanie umiejętności skutecznego komunikowania się w sytuacjach publicznych. Uczestnicy poznają techniki prezentacji, sztukę perswazji oraz zasady budowania angażujących wystąpień.

6. Umiejętność wystąpień przed inwestorami

Celem jest przygotowanie uczestników zajęć do przygotowania prezentacji startupu.

 

BLOK
Przedsiębiorczość

  1. Podstawy zarządzania dla Startupów

    Celem zajęć jest utrwalenie u uczestników przekonania, że sukces ich przedsięwzięć biznesowych w głównej mierze zależy od właściwego odczytania sygnałów z otoczenia i przełożenia ich na odpowiedni kształt przyszłego biznesu. W trakcie zajęć uczestnicy poznają podstawowe metody i techniki badania zjawisk w otoczeniu oraz narzędzia umożliwiające projektowanie nowatorskiego biznesu na bazie wiedzy o stanie otoczenia.

  2. Koncepcja biznesu.

    Celem zajęć jest poznanie narzędzi wykorzystywanych w procesie opracowywania pomysłu na biznes do formy koncepcji biznesu. W trakcie kursu uczestnicy przygotują swoje koncepcje biznesu bazując na zaproponowanych narzędziach zgodnych z metodykami design thinking i lean startup.

  3. Przedsiębiorczość społeczna i ESG

    Kurs przybliża koncepcje zrównoważonego rozwoju, społecznej odpowiedzialności biznesu, kreowania wartości wspólnej - a wszystko to w powiązaniu z analizami przypadków przedsiębiorczości społecznej, współpracy start-upów z NGOsami itp.

     

BLOK
Otoczenie i metody ilościowe

  1. Ekonomiczne otoczenie startupów

    Kurs, który pozwala na zrozumienie szerszego otoczenia firmy. Prowadzący przedstawia firmę na tle zjawisk makroekonomicznych, politycznych i społecznych.

  2. Biznes w środowisku międzynarodowym

    Tematyka kursu to połączenie zarządzania innowacjami z ich ekspansją międzynarodową, wchodzenia z przedsięwzięciami na nowe rynki. Poruszane są również zagadnienia dotyczące "born globals.

  3. Podejmowanie decyzji

    Celem zajęć jest zapoznanie słuchaczy z podstawowymi pojęciami i technikami z zakresu statystyki, ekonometrii i rachunku prawdopodobieństwa, aby mogli oni skutecznie komunikować się i wykorzystywać dostępne narzędzia do podejmowania trafnych decyzji.

  4. Prawne aspekty funkcjonowania startupów

    W trakcie zajęć osoby studiujące poznają m. in. prawne aspekty zakładania biznesu oraz dowiadują się więcej na temat kwestii ochrony praw własności (IP).

     

BLOK
Zespół i przywództwo

  1. Budowanie i zarządzanie zespołem

Celem kursu jest przedstawienie kluczowych procesów i działań związanych z zarządzaniem zasobami ludzkimi w organizacji, ze szczególnym uwzględnieniem wpływu na budowanie i zarządzanie zespołami.

 2. Przywództwo i przewodzenie zmianie

Celem kursu jest pokazanie znaczenia przywództwa w startupach na różnym ich etapie rozwoju. Studenci zapoznani zostaną ze współczesną wiedzą na temat przywództwa. Zajęcia pozwolą także na rozwój wybranych kompetencji przywódczych, które będą mogły być wykorzystane do zarządzania przedsiębiorstwami oraz zespołami w ich ramach.

 

BLOK
Marketing i sprzedaż

1. Marketing i sprzedaż

Celem zajęć jest pozyskanie wiedzy na temat metod, sposobów i narzędzi docierania do grupy docelowej, aby skutecznie komunikować promowane rozwiązania oraz pozyskiwać klientów na oferowane produkty i usługi.

 2. Digital marketing & marketing technology

Celem zajęć jest pozyskanie i ugruntowanie wiedzy z zakresu szeroko pojętego efektywnego wykorzystania internetu do rozwoju, prowadzenia, promocji i pozyskania klientów z wykorzystaniem zasobów i narzędzi firmy Google.

  3. Pricing

Celem zajęć jest przygotowanie Uczestników do zarządzania cenami w sposób pozwalający osiągnąć cele strategiczne firmy.

 

BLOK
Finanse i rachunkowość

1. Rachunkowość projektów

Tematyka tych zajęć obejmuje rachunkowość projektów, rachunkowość zarządczą i rachunkowość finansową.

 2. Finanse projektów i analiza ryzyka

W trakcie kursu osoby studiujące poznają tajniki ewaluacji projektów i analiza ryzyka (NPV, IRR).

  3. Współpraca z funduszami VC

Kurs koncentruje się na zrozumieniu roli funduszy venture capital w ekosystemie startupowym oraz na umiejętności nawiązywania efektywnych relacji z inwestorami. Uczestnicy poznają mechanizmy działania funduszy VC, proces inwestycyjny oraz najlepsze praktyki w przygotowywaniu i prezentowaniu projektów.

   4. Finansowanie startupów

Kurs, który pozwala zgłębić różne formy finansowania startupów na ich różnym etapie rozwoju. Uczestnicy i uczestniczki poznają dostępny możliwości, ich wady i zalety.

 

PROJEKT DYPLOMOWY
– BIZNES PLAN I JEGO OBRONA

Pracę dyplomową stanowić ma biznes plan dotyczący planowanego nowego przedsięwzięcia. Końcowa prezentacja ma przekonać inwestorów do wejścia w przedsięwzięcie.

Harmonogram zajęć

Zajęcia są prowadzone w języku polskim i angielskim

Studia trwają 2 lata: w ramach ponad 20 różnorodnych kursów zaplanowano ponad 600 godzin zajęć dydaktycznych

Zajęcia w soboty i niedziele, raz na dwa tygodnie (najczęściej w godzinach 9:00-14:00)

Studia odbywają się online.

Dyplom

Dyplom ukończenia studiów MBA for Startups wystawiony przez SGH Szkolę Główną Handlową w Warszawie (po polsku i po angielsku)

Świadectwo ukończenia studiów podyplomowych wystawione przez SGH (po polsku i po angielsku)

Dla najlepszych studentów i studentek dyplom ukończenia studiów z wyróżnieniem.

Damian Góral o studiach

 

 

Adam Matłacz

Karolina Wilk-Tryjanowska

Denis Gierczak

Osoby wykładające

Wykładowcy i Wykładowczynie

dr Anna Masłoń-Oracz
SGH

Agata Bińkowska
Bain.co

Agnieszka Zawadka
EY Academy of Business

Bartosz Majewski
Casbeg

Grażyna Rzehak
InPost Group

dr hab. prof. SGH Joanna Żukowska
SGH

dr Jakub Borowski
SGH, główny ekonomista Credit Agricole

dr hab. Jakub Brdulak
SGH

dr Kamil Gemra
SGH, partner zarządzający w Inner Value

Maciej Kraus
Capital Movens

dr Marek Laszuk
SGH

dr Mariusz Lipski
SGH

dr hab. prof. SGH Michał Jakubczyk
SGH

Michał Rokosz
SGH

dr hab. prof. SGH Monika Raulinajtis-Grzybek
SGH

dr hab. prof. SGH Rafał Mrówka
SGH

Przemysław Aleksander Schmidt
Sygnity S.A., Rafako S.A. ARC Capital Markets

dr hab. prof. SGH Sylwester Gregorczyk
SGH

dr hab. prof. SGH Waldemar Rogowski
główny finansista w BIK S.A.

Paweł Krzywicki
Game Changers

 

Mentorzy i Mentorki

Artur Adamowicz
Managing Partner Talking Heards PR

dr Aleksandra Auleytner
partner w Domański-Zakrzewski-Palinka

Sebastian Kulczyk
właściciel Kulczyk Investments, Manta Ray VC

Bartek Pucek 
Specjalista od strategii cyfrowej w centrali Ikea

Grażyna Rzehak
Integer.pl S.A. / InPost Group

Krzysztof Małecki
Prezes zarządu Euvic Digital

Akredytacja

SGH posiada międzynarodową akredytację Association of MBAs (AMBA), będącą gwarancją jakości organizowanego programu i dowodem spełnienia rygorystycznych kryteriów merytorycznych. Tylko 2 proc. uczelni biznesowych na świecie posiada tę prestiżową akredytację.